STARPSISTĒMU SASKARNES RISINĀJUMS
Pieprasījuma iesniegšanas kanāli
Pieprasījuma norādāmā informācija*
- Nepieciešamais datu apjoms atbilstoši Fizisko personu reģistra likuma 11. panta pirmajā daļā noteiktajam, tiesiskais pamatojums datu saņemšanas nepieciešamībai un datu izmantošanas mērķis;
- Ierosinājums noslēgt līgumu par starpsistēmu risinājuma veidošanu;
- Klienta sistēmas, ar kuru tiks veikts saslēgums, nosaukums;
- Pieprasījumā papildus norādāmā informācija, ja līgumu vēlas noslēgt juridiska persona.
* Atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 17.augusta noteikumu Nr.563 “Fizisko personu reģistrā iekļauto ziņu izsniegšanas kārtība” 6. punktam (https://likumi.lv/ta/id/325476-fizisko-personu-registra-ieklauto-zinu-izsniegsanas-kartiba).
Līguma noslēgšana
- Konstatējot tiesisko pamatu sadarbības uzsākšanai, PMLP izstrādā līguma projektu un nosūta saskaņošanai klientam;
- Pēc abpusējas saskaņošanas PMLP un klients noslēdz līgumu;
- Ja par starpsistēmu risinājuma izmantošanu tiek slēgta starpresoru vienošanās Valsts pārvaldes likuma 58. panta izpratnē, tad atbilstoši Valsts pārvaldes likuma 59.panta pirmajā daļā noteiktajam pirms starpresoru vienošanās parakstīšanas tā ir jāsaskaņo ar augstākajām iestādēm.
Maksa
- Klientam ir jāveic valsts nodevas maksājums atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 6.jūlija noteikumu Nr. 485 “Noteikumi par valsts nodevu par informācijas saņemšanu no Fizisko personu reģistra” 2.6.punktā noteiktajam, kā arī maksas pakalpojumu apmaksa atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 12.septembra noteikumos Nr.515 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes maksas pakalpojumu cenrādis” noteiktajam maksas pozīcijām;
- Ja atbilstoši speciālajā normatīvajā aktā noteiktajam klients ir atbrīvojams no valsts nodevas apmaksas, tad attiecībā uz klientu ir piemērojama tikai maksas pakalpojumu apmaksa atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 12.septembra noteikumos Nr.515 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes maksas pakalpojumu cenrādis” noteiktajam maksas pozīcijām;
- Ja attiecībā uz sadarbību starp PMLP un klientu ir piemērojams Valsts pārvaldes likuma 54.panta trešajā daļā noteiktais, tad sadarbība starp PMLP un klientu notiek bez maksas.
Soļi pēc līguma noslēgšanas
- Klients sagatavo un nosūta PMLP procesu soļu aprakstu atbilstoši tā pārziņā esošās informācijas tehniskajam risinājumam, norādot izsaucamos Fizisko personu reģistra datus un datu komplektus (definēts datu apjoms, kas nepieciešams viena izsaukuma laikā);
- PMLP saskaņo iesniegto procesu aprakstu no datu aizsardzības un sistēmas analīzes viedokļa un sagatavo tehnisko dokumentāciju;
- Pirms starpsistēmu risinājuma ieviešanas ekspluatācijā, klients saskaņo ar PMLP līgumā noteikto dokumentāciju un vienojas par akceptēšanas testu veikšanas laiku;
- Pēc veiksmīga akceptēšanas testa puses noslēdz aktu par starpsistēmu risinājuma ieviešanu ekspluatācijā.